Så kan det gå.

Hej på er. Hoppas att ni har haft en bra dag? Min har varit lite upp och ner. I morse kände jag ju inte alls för att åka iväg till praktiken.. Men när jag väl kom dit så kändes det lika bra som det brukar göra :-) Dagen flöt på bra och gick ganska snabbt. Slutade klockan tre, sen tog jag en promenad hem, tog ca en timme med en mellanlandning på Hageby Centrum för att ladda busskortet.

Det som inte var så jätteskoj idag var att när jag skulle dra hemåt så gick jag genom både Silverringen och Guldringen i Navestad istället för att gå på utsidan av husen. Grejen är ju den att i en av lägenheterna i Guldringen har en kompis till mig hängt sig (ursäkta ordvalet) men det var det som hände så kan inte omskriva det på något sätt. Detta hände sommaren 2003, alltså snart tio år sedan. Jag tog hans bortgång riktigt hårt, han var en rätt så nära vän. Det tog flera år innan jag ens kunde prata med någon om det, jag ville inte prata med någon när det hände, och det kan jag ångra idag med tanke på hur dåligt jag har mått till och från sen det hände. Jag pratade inte ens med Stefan om det i början för att det var för jobbigt att prata om, jag och älsklingen träffades ju 2006 och då mådde jag fortfarande inte alls bra men mådde bättre och bättre ju längre tiden gick, fick sånt bra stöd av Stefan så kunde ta mig ur den värsta sorgen, det är jag riktigt tacksam över, att han har funnits vid min sida när jag behövt stöd och när jag ville prata om det. De enda jag har pratat med om allt detta är Stefan och lite med mamma. Vet att det skulle vara bra att prata med någon mer, men det är svårt.. Såren har läkt, men ärren finns kvar, så man blir ju påmind om den jobbiga tiden ibland. Men iallafall, det är fortfarande riktigt jobbigt att gå förbi där han bodde med sin familj, skulle inte gjort det men det bara blev så... Nu har jag skrivit av mig lite, det behövdes. Hoppas att ni orkat läsa allt..

Kram. <3

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback